نظارت بر خودروهای پلیس افغانستان برای جلوگیری از حوادث ترافیکی
نوشته شده توسط : hgu33
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله

آقای صدیقی گفت که آن عده ماموران پلیس که مقررات را نقض کنند یا باعث حادثه شوند، مجازات می شوند

مقامهای وزارت داخله/کشور افغانستان گفته‌اند که پس از این با سوء استفاده از وسائط نقلیه پلیس و عدم رعایت قوانین ترافیکی از سوی پلیس، برخورد جدی خواهند کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت روز یکشنبه، ۲۸ جوزا/خرداد به خبرنگاران گفت که وزارت داخله تلاش دارد که میزان حوادثی را که نیروهای پلیس در آن نقش دارند، کاهش دهد.

یک منبع در دفتر مطبوعاتی وزارت داخله به بی‌بی‌سی گفت که تنها در سه ماه اول جاری خورشیدی، بیش از ۵۰ حادثه ترافیکی در شهرهای بزرگ افغانستان ثبت شده اند که نیروهای پلیس در آنها دخیل بوده‌اند.

نیروهای پلیس عمدتا از خودروهای فورد آمریکایی استفاده می‌کنند و شهروندان همواره از سرعت زیاد خودروهای پلیس در خیابانها و کوچه‌ها شکایت داشته‌اند.

شماری از شهروندان در کابل گفته‌اند که سرعت بالا و عدم رعایت قوانین ترافیکی به وسیله نیروهای پلیس در موارد زیادی باعث حادثه‌های ترافیکی شده که تلفات و خساراتی را هم در پی داشته است.

امید، از ساکنان شهر کابل گفت که خودروهای پلیس چند بار با خودور حامل او تصادم کرده، اما ماموران پلیس حاضر به پاسخگویی در این حوادث نشده‌اند.

به گفته او، ماموران پلیس نه تنها حاضر به پاسخنگویی در این گونه حوادث نیستند، بلکه با کسانی که خودروهای پلیس با خودروهای حامل آنها تصادم می‌کنند، برخورد "زشت" می‌کنند.

حالا به نظر می‌رسد که شکایت‌ها از عدم رعات قوانین ترافیک توسط پلیس به حدی رسیده است که وزارت داخله در پی رسیدگی و جلو گیری از آن شده است.

صدیق صدیقی گفت که آن عده از ماموران پلیس که مقررات گشت در خیابانها را رعایت نکنند یا باعث حادثه شوند، با مجازاتهایی از جریمه نقدی تا اخراج از وظیفه روبرو خواهند شد.

در سه ماه اخیر بیش از حادثه ترافیکی در شهرهای بزرگ افغانستان ثبت شده که نیروهای پلیس در آنها دخیل بوده اند

سخنگوی وزارت داخله همچنین گفت که یک واحد پلیس در شهرها برای بررسی گشت نیروهای پلیس و تخلفات این نیروها تشکیل شده است.

او ابراز امیدواری کرد که تشکیل این واحد، منجر به کاهش میزان حوادثی شود که نیروهای پلیس در آنها نقش دارند.

عده ای گفته اند که این تنها پلیس نیست که خودروهای حامل آنها در خیابانها سرعت بالا دارند، بلکه خودروهای ارتش و دیگر نهادها و مقام‌های دولتی نیز سرعت بالایی دارند و هیچ اعتنایی به راهنمای رانندگی یا قوانین ترافیک نمی کنند.

اخیرا در اثر برخورد یک خودرو بزرگ ارتش در خیابان منتهی به فرودگاه کابل با خودرو حامل صبغت‌الله سنجر، رئیس سیاستگذاری کاخ ریاست جمهوری، باعث مرگ او، برادر و دخترش شد.

این بالاترین مقام دولتی بود که در یک حادثه ترفیکی که عامل آن یک عضو ارتش بود، جان خود را از دست داد.





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: